Specialist in PZI systemen
Een personenzoeksysteem (PZI systeem) geeft mensen de zekerheid dat met één druk op de knop hulp onderweg is, en dat de professional weet waar hij/zij moet zijn.
Wat is een personenzoeksysteem (PZI systeem)?
Een personenzoeksysteem is een techniek waarmee iemand professionele hulp op kan roepen of alarmeren. Het bestaat uit een zender en een aantal oproepontvangers (piepers) die professionals bij zich dragen. Dit soort systemen worden veel gebruikt in de Bedrijfshulpverlening (BHV) maar zeker ook in zorginstellingen. Cliënten of patiënten moeten bij calamiteiten verzekerd zijn van spoedhulp.
Een personenzoeksysteem kan uitgebreid worden met verschillende functies. Denk daarbij aan bijvoorbeeld een integratie met locatiebepaling, het tekstdisplay geeft dan aan waar de melding precies gemaakt is. Ook een koppeling met de brandmeldcentrale behoort tot de mogelijkheden. Dit maakt gelijk duidelijk waar de brandmelding is gemaakt en waar u moet zijn, want elke minuut telt!
Voorbeelden van een personenzoeksysteem
Voorbeelden van een personenzoeksysteem zijn de pieper, alarmzender en een DECT – systeem met handsets. Een personenzoeksysteem bespaart zorgverleners veel tijd en verhoogt aanzienlijk de effectiviteit. Het stelt uw team in staat om snel actie te ondernemen, en soms scheelt dat mensenlevens.
Een personenzoeksysteem vergroot de veiligheid van uw cliënten/patiënten. Dankzij het personenzoeksysteem kunnen er berichten verstuurd worden naar één of meerdere personen tegelijkertijd. Het kan bijvoorbeeld noodzakelijk zijn om bij een incident een verpleegkundige, arts of team in te schakelen.
Ooperon installeert en onderhoud uw PZI systeem
De landelijk geldende norm NEN 2575 stelt strenge eisen aan een personenzoeksysteem. Daarbij wordt gelet op ontwerp, comptabiliteit en technische kwaliteit van de producten. Dit geldt niet alleen voor de producten zelf, maar ook voor de wijze van installeren, bekabelen en onderhouden van de producten.
Maatwerk
Ooperon biedt opties voor personenzoeksystemen in verschillende prijsklassen. U kiest zelf welke aspecten u belangrijk vindt, zoals spreek en/of luisterverbinding, mobiele alarmering of locatiebepaling. Met ruim 20 jaar ervaring en een 24/7 servicedesk die u altijd bij kan staan, kunt u rekenen op een personenzoeksysteem van topkwaliteit. We kunnen met u meedenken in uw situatie en de landelijke eisen nader toelichten. Bovendien komen we, bij de implementatie altijd bij u langs om het personenzoeksysteem te installeren, controleren en onderhouden, zodat een goede technische werking gegarandeerd is.
Wilt u advies welk soort personenzoeksysteem het best past bij uw situatie? Neem contact op via telefoonnummer +31(0) 76 57 230 30 of via het contactformulier. Wij zijn u graag van dienst.